اولین نیستیم اما در تلاشیم در زمره بهترینها باشیم.

لوگو ویرایش گوگل

جرم های آلومینایی

 

نســوزهای ریختنی گروهی از نسوز های مونولیتیکی هستند که امروزه کاربردهای زیادی در صنعت دارند. این نســوز ها به علت خواص تقویت شده و روش استفاده راحت مـــورد توجه قرار گرفته اند. نسوزهای ریختنی معمولی مخلوطی از ترکیبات پایه، مواد نسوز، چسباننده ها و مواد کمکی هستند که در زمان استفاده با آب مخلوط، ریخته و ویبره شده تا یک قطعه نسوز را ایجاد کنند. این گروه از نسوزها به علت تخلخل زیاد نباید در تماس مستقیم با مذاب قرار گیرند. نیاز به جرمهای ریختنی که قابلیت کاربرد در دماهای بالاتر و نیز خورندگی بیشتر مانند تماس مستقیم با مذاب را دارند، سبب تولید نسوزهای ریختنی کم سیمان شد. 

در این نوع از محصولات، درصد سیمان نسبت به جرمهای نسوز ریختنی معمولی کمتر در نتیجه میزان آب مصرفی و درصد تخلخل این جرمها کمتر شده و قابلیت تماس مستقیم با مذاب را دارند. درصد تخلخل به میزان آب مصرفی بستگی دارد بنابراین توجه به دستور العمل تولید کننده در میزان آب مصرفی سبب حصول نتیجه بهینه خواهد شد.

طیف وسیعی از جرم های نسوز برای کاربردهای مختلف در دمای بالا قابل استفاده می باشد که از نظر مقدار سیمان نسوز به سیمان متوسط (MMC)، کم سیمان (LCC ) و بسیار کم سیمان (ULCC) تقسیم بندی می شوند.

در جرم های نسوز میزان Al2O3 نشان دهنده تحمل دمایی و خاصیت نسوزندگی است؛ به همین منظور طبقه بندی این جرم ها بر اساس درصد Al2O3 آنها می باشد.

شرکت گهر فولاد پیشرو تولید کننده انواع جرم های آلومینایی با مشخصات فنی مورد درخواست کارخانجات فولاد سازی.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x